بهترین ورزش ها برای رشد مو

بهترین ورزش ها برای رشد مو

چه تعداد از شما می دانید که تمرین روزانه شما فقط به بدن شما کمک نمی کند؟ ورزش همچنین به رشد سالم مو کمک می کند. عالی به نظر می رسد ، درست است؟ اگر فکر می کنید عرق زیاد برای موهایتان مضر است ، اشتباه می کنید. عرق در واقع به تولید روغن های طبیعی پوست سر کمک می کند.

چندین تمرین وجود دارد که به رشد مو کمک می کند. آنها اثرات مثبتی بر روی موهای شما دارند زیرا باعث افزایش جریان خون در پوست سر شما می شوند. در این مقاله ، توتفرنگی لند در مورد مزایای ورزش برای موهای شما و بهترین ورزش ها و ژست های یوگا برای رشد مو صحبت کرده می کند ، با ما همراه باشید !

فواید ورزش برای مو

ورزش منظم نه تنها باعث تناسب اندام می شود بلکه باعث رشد سالم مو می شود. ورزش به باز شدن منافذ پوست سر شما کمک می کند و جریان خون را در آن قسمت افزایش می دهد ، که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول ها وارد می کند. چندین تمرین باعث آزاد شدن روغنهای طبیعی پوست سر و تغذیه ریشه مو شده و در نتیجه رشد موهای سالم را تقویت می کند.

  • با ورزش اندورفین (هورمون شادی) آزاد می شود که به شما در بدست آوردن آرامش کمک می کند. استرس یکی از دلایل اصلی ریزش مو است و انجام این کار به کاهش استرس کمک می کند.
  • تمرین به تحریک جریان خون در پوست سر و غنی سازی فولیکول های مو با مواد مغذی کمک می کند.
  • با افزایش جریان اکسیژن به پوست سر ، رشد مو را تحریک می کند.

حال ، بیایید بهترین تمرینات رشد مو را بررسی کنیم!

بهترین ورزش ها برای رشد مو

بهترین ورزش ها برای رشد مو در منزل

توجه: اگرچه گفته می شود ورزش باعث بهبود رشد مو می شود ، اما توجه به این نکته مهم است که هیچ مدرک علمی برای اثبات همان مورد وجود ندارد.

ادامه مطلب
۱۳ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی پوست و مو

1. تمرینات گردن

ورزش های گردن ، یک روش موثر برای رشد موهای سالم است. کشش عضلات گردن می تواند با آزاد شدن تنش و استرس در عضلات اطراف سر و گردن ، به رشد مو کمک کند. صرف انجام این حرکات سر ، می توانید گردش خون را بهبود بخشید که به نوبه خود باعث رشد مو می شود.

روند انجام این ورزش

  • صاف بایستید و دستان خود را به پهلو خود بگیرید.
  • اکنون ، سر خود را به آرامی خم کرده و به عقب برگردانید ، تا آنجا که ممکن است آن را افزایش دهید.
  • سر خود را به پهلو خم کرده و بگذاری حداقل 10 ثانیه از هر طرف کشیده شود.

2. روش وارونگی

روش وارونگی یک روش محبوب است که با تحریک رشد مو و با افزایش جریان خون ، موهای شما را پر زرق و براق می کند.همچنین اکسیژن دریافت شده توسط سلولهای پوست سر بیشتر می شود . این روش وارونگی ، از دو قسمت تشکیل شده است. ابتدا باید ماساژ سر را انجام دهید که به تحریک فولیکول ها کمک کند. سپس ، وارونه آویزان شوید تا جریان خون در پوست سر افزایش یابد.

روند انجام این ورزش

  • به مو های خود روغن و شانه بزنید ، و پوست سر خود را ماساژ دهید.
  • با انگشتان خود برای حدود 5 دقیقه پوست سر خود را با حرکت دورانی ماساژ دهید.
  • دراز بکشید و سرتان را آویزان کرده و گردنتان را لبه تخت نگه دارید.
  • 4 دقیقه در این حالت بمانید.

3. آهسته دویدن

ورزش برای رشد مو - آهسته دویدن

ورزش های قلبی ، مانند دویدن آهسته ، به شما این امکان را می دهند سموم غیر ضروری بدن را به وسیله عرق از بدن خود خارج کنید. عرقی که هنگام آهسته دویدن آزاد می شود ، منافذ پوست سر را باز کرده و به از بین بردن فولیکول های مو کمک می کند و فضای زیادی برای رشد مو فراهم می کند. علاوه بر این ، این ورزش می تواند به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کند ، که باعث رشد سالم مو می شود. سعی کنید هر روز حداقل نیم ساعت شروع به آهسته دویدن کنید تا موهای سالم داشته باشید.

ادامه مطلب
5 ماسک صورت خانگی برای رفع چین و چروک

4. تمرینات تنفسی

ورزش های تنفسی (Kapalabhati Pranayama) (همچنین به عنوان “پیشانی براق” نیز شناخته می شود) شامل یک سری استنشاق و بازدم است. این تمرین به رشد مو کمک می کند ، از ریزش مو جلوگیری می کند و سفیدی زودرس مو را به تعویق می اندازد. این ورزش تنفسی باعث تقویت اکسیژن برای جوان سازی موهای آسیب دیده و رشد موهای جدید می شود.

روند انجام این ورزش

  • در حالی که کمرتان صاف است ، در وضعیت راحتی قرار بگیرید.
  • نفس عمیق بکشید و شکم خود را تا آنجا که ممکن است همزمان با نفستان به داخل ببرید.
  • سپس ، بازدم را انجام دهید.
  • بازدم را کوتاه و استنشاق را طولانی تر نگه دارید.
  • این ورزش تنفسی را 20 بار انجام دهید.

5. ماساژ پوست سر

ورزش برای رشد مو - ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر یک تمرین ساده و در عین حال ساده و بی دردسر برای رشد مو است. این ورزش گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد . ماساژ پوست سر با باز کردن منافذ پوست سر ، برای تأمین مواد مغذی ضروری ریشه های مو به رشد مو کمک می کند . این ورزش موثر همچنین استرس را کاهش می دهد و باعث ایجاد آرامش می شود ، در نتیجه رشد و ضخامت مو را تقویت می کند. ماساژ پوست سر را هر هفته یک بار انجام دهید.

روند انجام این ورزش

  • می توانید هر روغن مغذی موی سرشار از مواد مغذی را انتخاب کنید. روغن نارگیل و روغن زیتون گزینه های بسیار خوبی هستند.
  • روغن را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
  • موهایتان را از وسط جدا کنید.
  • روغن گرم را با نوک انگشتان به پوست سر خود بمالید.
  • پوست سر خود را با انگشتان خود به صورت دورانی ماساژ دهید و روغن را در سراسر پوست سر پخش کنید.
  • به تدریج شدت ماساژ را افزایش دهید تا جریان خون در پوست سر بهبود یابد.
ادامه مطلب
با شیر مو های خود را صاف کنید !!

6. ماساژ سر

ماساژ سر یک عمل باستانی طب آیورودا است که شامل انجام حرکات موزون و از بین بردن تعدادی از مسائل مانند استرس ، سردرد ، سفیدی مو و طاسی است. در حالی که نوک انگشتان به سمت بالا قرار دارد ، پوست سر خود را با حرکات دایره ای و آهسته ماساژ دهید.

علاوه بر این ، طب سوزنی راهی بسیار جالب برای افزایش رشد مو است. ثابت شده است که ماساژ پایه گردن و شانه ، چه به وسیله خودتان و یا انجام اینکار توسط افراد دیگر ، به رشد مجدد مو کمک می کند. می توانید شانه چپ خود را با دست راست ماساژ دهید و بالعکس.

اکنون وقت آن است که بهترین وضعیت های یوگا برای رشد مو را بررسی کنیم!

بهترین حرکت های یوگا برای رشد مو

بهترین حرکت های یوگا برای رشد مو

یوگا برای تقویت موهای سر بسیار عالی است. نه تنها بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد بلکه باعث کاهش استرس ، افزایش تمرکز و منجر به گردش خون بهتر در پوست سر می شود زیرا شامل حالت های معکوس است. تمرین منظم یوگا برای شاداب کردن مو ، بهبود رشد مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.

حرکتهای یوگا مانند Surya Namaskar yoga (سلام خورشید) و Tadasana (آگاهی از نفس) به ریزش مو کمک می کنند .

ادعا می شود که آسانای یوگا مانند Pavanamuktasana (ژست تسکین دهنده وحشی) ، Uttanasana (ژست ایستادن رو به جلو) ، Vajrasana (ژست الماس) ، Uttanpadasana، Sarvangasana و Balayam (مالش ناخن) به تحریک رشد مو کمک می کنند. ( برای بررسی این مدل یوگا ها لطفا در گوگل اسم یوگای ورد نظر را جستوجو کنید )

در حالی که ورزش می تواند رشد مو را بهبود بخشد ، اشتباهاتی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. آنها را در بخش بعدی بررسی کنید.

اشتباهات معمول در هنگام انجام تمرینات ورزشی

تمرین بیش از حد می تواند باعث ریزش موی موقت در زنان و مردان شود. این می تواند چرخه رشد مو را مختل کرده و فولیکول های شما را خیلی زود وارد مرحله استراحت کند. وقتی بدن شما به دلیل تمرینات سنگین تحت استرس شدید قرار می گیرد ، می تواند باعث ریزش مو شود. همچنین ورزش بیش از حد باعث می شود که عرق و عرق شور روی پوست سر شما ایجاد شود که باعث ریزش سریع یا آسیب دیگری به موهای شما می شود. همچنین ناسازگاری با تمرینات از اشتباهات رایج دیگری است که باید درباره آن فکر کنید.

ادامه مطلب
راه های تشخیص نوع پوست خود +راه درمان

حال ، بیایید به یک سوال بسیار متداول که توسط مردم پرسیده شده است پاسخ دهیم.

آیا تمرینات کاردیو می تواند باعث رشد موهای شما شود؟

آیا تمرینات کاردیو می تواند باعث رشد موهای شما شود؟

ورزش ها باید به عنوان بخشی از یک برنامه جامع زیبایی و مراقبت از مو در نظر گرفته شوند. گفته می شود که بهترین ورزش برای رشد مو ، کاردیو است ، زیرا این تمرینات شدید باعث افزایش تولید سبوم می شود ، ماده ای روغنی که رشته های مو را می پوشاند و از خشک شدن پوست سر و موی شما جلوگیری می کند. ادعا می شود که کاردیو با از بین بردن سموم بدن شما در تولید سبوم تأثیر می گذارد.

با این حال ، هیچ ارتباط علمی بین تمرینات قلبی و رشد مو یافت نشده است.

گفته می شود که ترشح سبوم سالم ، بهترین راهی است که به مراقبت بهتر از مو کمک می کند. این را می توان با حمام بخار در سونا پس از یک جلسه تمرین شدید بدست آورد. بخار ممکن است تولید سبوم را افزایش داده و منجر به بهتر و بلندتر شدن مو شود.

انجام نیم ساعت کاردیو ، دو تا سه بار در هفته می تواند باعث سلامت مو شود.

ورزش می تواند به شما کمک کند تا بر استرس و اضطراب غلبه کنید و به حفظ سلامتی بدن کمک می کند . از آنجا که استرس با ریزش مو ارتباط مستقیم دارد ، انجام منظم تمرینات ممکن است در مبارزه با ریزش مو و رشد مو کمک کند. همچنین ، می تواند گردش خون را در پوست سر تحریک کرده و ترشح روغن های طبیعی را بهبود بخشد. از این رو ، برای رشد سالم مو ، مرتباً تمرینات را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *